123 Mobile – Richard Otto – Mobiele Recruitment Cases

#123 mobileRichard Otto is de man achter Mobile Marketing Nederland. Hij benadrukt dat mobiel steeds breder wordt met tablets, mini’s, smart watches en Google Glass. Allemaal met hun eigen gebruiksmomenten én interface verschillen.

In 1997 deed hij al aan SMS bommen voor Dactylo resulterend in 60 inschrijvingen van uitzendkrachten binnen 10 minuten. Volgens hem is SMS ook nog niet dood.

In zijn jacht naar cases met resultaten heeft hij flink moeten zweten naar eigen zeggen. Redenen om mobiel nog niet in te zetten zijn er nog volop.

UPS heeft een case waarbij al 25.000 sollicitaties via mobile kwam, 20% van het totaal. 14% van het traffic op hun vacaturepagina komt via mobiel. Dat was in 2012 nog maar 10%.  Er is ook al een experiment geweest met solliciteren met Google Glass. Geinig filmpje, maar zonder geluid. Conclusie: het werkt nog niet perfect.

Uit een eigen onderzoekje bleek dat 60% van de NL uitzendburo’s nog niet mobile ready zijn. Manpower, Timing, Olympia en Luba hebben ze wel.

39% oriënteert zich volgens hem al via mobile op een baan. Bij 68% ligt het zoekgedrag tussen mobile en desktop al gelijk. 11% zoekt al vaker mobile dan met een desktop. En wederom een filmpje zonder geluid….zucht…wel eens van voorbereiding gehoord.

Had ik meer van verwacht.

Uit de zaal komen nog wat cijfers waaruit blijkt dat er wel toenemend mobiel traffic is, maar nog weinig sollicitaties. Brechtje onderstreept het belang van wel een trigger reageren op mobiel, zodat ze later wel op hun desktop tot actie over kunnen gaan.

Note: Inmiddels is zijn presentatie op slideshare beschikbaar.

2 antwoorden

Reacties zijn gesloten.