123 Mobile – Wouter Cappendijk (LinkedIn)

#123mobileWe starten met een korte kick off door Miss Mobile Nederland, Brechtje de Leij, Brechtje zegt nog even dat een mobiele strategie lariekoek is, je hebt ook geen laptop strategie. Volgens haar moet je een content strategie hebben, afgestemd op de devices van je gebruikers. Na haar intro komt Wouter Cappendijk aan het woord. Leuk detail, het event is bij USG en hij is zelf ex-USG. Mobile en LinkedIn, benieuwd of er écht relevante data voorbijkomen. Volgens hem zit inmiddels 1 op de 3 professionals in de wereld op LinkedIn. Benieuwd naar zijn definitie daarvan.

In 2011 was 8% van het LinkedIn traffic mobiel, nu is dat 38% Nederland zit op 54%. Ook het bekijken van jobs op LinkedIn is inmiddels meer dan 50% via mobiel. Er is inmiddels een generatie, volgens hem, die alleen nog maar via mobiel naar jobs kijkt. Pas 20% van de werkgevers wereldwijd hebben een career site die geoptimaliseerd is voor mobiel. Pas 1% van de organisaties maakt het mogelijk om via mobiel te solliciteren. Cijfers uit een eigen onderzoek van LinkedIn.

Volgens Wouter moet je mobiele strategie rusten op de pijlers learn, apply en engage.

Hij komt met een grafiek over het verschillende gebruik per device per tijdstip van de dag. De tablet is het device voor in de avond en het weekend, de mobiel eerder voor de ochtend en lunch. Probeer jezelf vragen te stellen over mobiel: wat is je traffic, wie gaat er over de mobiele content.

Apply, pas die kennis toe. Een voorbeeld wat voorbij komt, is de mobiele site van ABN Amro, die niet als kopie van de corporate site is ontwikkeld, maar met de mobiel in gedachten. Uiteraard komt de apply with LinkedIn knop ook voorbij, waarmee je mobiel kunt solliciteren zonder dat je een CV hoeft te uploaden. Hij haalt ons door de ervaring heen en sluit af met wat tips. De topper: vergeet niet om af en toe nog gewoon te bellen ;-)

 

 

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *