#123MobileDay – Case Beljon+Westerterp / Carerix / Concepts2Go

Alfred Eilering van B+W en Elles de Boorder van Concepts2Go lichten de case toe. Het is met name een een opsomming van de features van de mobile site van B+W (nee, ze hebben geen app). Wat komt er zo al voorbij? Het heeft de mogelijkheid om via LinkedIn te solliciteren. Daarnaast kun je in de advertentie direct bellen met de consultant. Wat nog meer?

Alles komt uiteindelijk in het ATS Carerix terecht, ongeacht waar men vandaan solliciteert. Da’s mooi. Door gebruik te maken van de QR-code in hun advertenties leggen ze een brug tussen offline adverteren en online/mobiel solliciteren en “verlengen” ze de levensduur van de advertentie. Mooi geformuleerd.

En wat zie je? Ze krijgen zelfs reacties voor een vacature voor de voorzitter van de College van Bestuur van een Christelijke Hogeschool, 2 van de 21 reacties kwamen mobiel, een 40+-er en een 50+-er. Een van de twee zit nu in de procedure. Mensen solliciteren mobiel op ook heel rare momenten, midden in de nacht bijvoorbeeld. Het aantal blijkt bij navraag representatief.

Goede vraag uit de zaal: Word reageren met je LinkedIn profiel als een formele sollicitatie gezien bij Beljon+Westerterp? Ja, maar niet als een complete. Ze nemen contact op om een motivatiebrief te verkrijgen.

Nog een goede vraag. De tablet gebruiker krijgt de gewone site te zien, niet de mobiele is het antwoord. De vraag kun je nu raden.

 

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *