#123MobileDay – Maximum Corné Wielemaker

Corné gaat ons overtuigen om mobiel te gaan. Maximum heeft het mobiele verkeer gemeten op 10 grote recruitmentsites die ze managen en dat geeft interessante inzichten: 2011 was 4% van het traffic mobiel, in 2012 12%. In 2013 voorspelt hij dat het 23% is. We gaan het zien. Toch is 80% (!) van de sites nog niet gereed voor mobiel, waaronder die van mijn bedrijf e-people :-(

Is het nou moeilijk, zo’n mobiele site. Valt mee, zo lang je een goede oplossing hebt voor alle verschillende formats van telefoons, die je site steeds anders laten zien. Iets van adaptive design schijnt daarvoor de oplossing te zijn. Maar eens even aan mijn webbouwer Concepst2Go vragen.

Mobiel adverteren werkt dat? Het blijkt de hoogste CTR te hebben – 0,68% – en de laagste cost per click: 0,25 Euro. Een no-brainer dus.

Is mobiel adverteren geschikt voor directe werving is de derde vraag die hij gaat beantwoorden. Als voorbeeld een McDonalds case. De mobiele campagne van een maand bleek een enorme boost op te leveren in de traffic naar de site. 28% meer sollicitaties waren het resultaat in die maand. Impressive. Maar ja, de vraag over kwaliteit is daarmee nog niet beantwoord. Iets voor de volgende presentatie van Corné.

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *