Dilemma: Hoe lang ga je door met zoeken? – Deel II

Niet te lang dus. Voor mensen die mijn post van eerder deze week hebben gelezen, wil ik toch niet nalaten even de afloop te melden.

Nadat ik een aantal malen de betrokken manager had gevraagd om feedback op de beloofde CV’s (die hij dus vandaag al drie weken in bezit heeft) had ik er vandaag eerlijk gezegd een beetje genoeg van. Ik sprak zijn voice mail met de volgende boodschap aan het eind van de middag in: “Ik denk dat de kandidaten inmiddels meer dan recht hebben op feedback en dat nog langer wachten serieuze schade toebrengt aan de reputatie van mijn bedrijf en dat van u. Als ik op korte termijn niet met u om tafel kan, trek ik de kandidaten terug en beëindig ik de opdracht. Uiteraard hoop ik met u, dat dit niet nodig is.” Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg terstond telefoon, terwijl ik zelf helaas in gesprek ben. Ik moet dus weer dreigen (dat is de derde maal in dit traject) om tot resultaat te komen bij mijn klant. Uiteraard bel ik direct terug. Hij vertelt me dat er een heel verklaarbare reden is voor de vertraging, omdat ze inmiddels met een kandidaat uit eigen bron bijna rond zijn. Ik zei dat ik daarvan niet op de hoogte was. Waarop hij zei dat ie dat toch duidelijk tijdens mijn vakantie aan mijn collega verteld (N.B.: bij navraag bleek dat uiteraard niet waar). Vanmiddag heb ik de kandidaten laten weten dat ze niet veel meer moeten verwachten van dit traject. Deze opdrachtgever hoeft in ieder geval ook niet veel meer van mij te verwachten. Ik heb mijn leergeld betaald.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *