Eerste indruk | tip voor je LinkedIn profiel

Tips LinkedInJe eerste verkoopmoment. Wat zien mensen als ze op zoek zijn naar jou of naar mensen zoals jij?

Bas Westland laat in zijn screencast zien hoe een optimaal LinkedIn profiel maakt. Hoe profileer je je op internet en op sociale media?
Als je actief bent als intermediair op de arbeidsmarkt wil je goed zichtbaar en vindbaar zijn voor de doelgroepen die je wilt bereiken: je opdrachtgevers en de professionals die zich oriënteren op de arbeidsmarkt.

Vooor het verbeteren van hun profiel gaan veel mensen direct naar ‘Edit profile’ op LinkedIn, omdat zij denken dat dat de positie is om hun online zichtbaarheid kunnen verbeteren.

Dat is een misverstand.Wat de meeste mensen van je zien is, hoe je in een zoekresultaat staat.
Bezoekers hebben vaak niet letterlijk op jouw naam gezocht. Ze hebben gezocht op een aantal zoektermen, omdat ze op zoek zijn naar iemand zoals jij.

Kijk hoe je in de zoekresultaten staat
Een belangrijke eerste tip is daarom: kijk eens hoe je in de zoekresultaten staat. Zoek jezelf niet alleen op zoektermen, maar ook op je eigen naam. Dat geeft je veel inzicht in hoe iemand jou vindt of juist niet vindt. Bekijk bovenstaande de screencast voor de complete uitleg.