Eigenzinnigheid

[[image:shani_davis.jpg::left:0]]Op 1 januari gaat het nieuwe Werkbedrijf van start. Het Werkbedrijf is de nieuwe naam van fusiecombinatie CWI en UWV. Om aan deze nieuwe naam bekendheid te geven heeft deze organisatie een sponsorcontract met schaatser Shani Davis gesloten. En waarom is specifiek voor deze schaatser gekozen? UWV heeft gekozen voor Davis vanwege zijn grote werklust, doorzettingsvermogen en het feit dat hij steeds zelf de regie neemt in zijn carrière.

Ondertussen is er politiek rumour ontstaan over deze overeenkomst. Een meerderheid in de Tweede Kamer keurt de overeenkomst af.

Het UWV verdedigt zich met het feit dat deze overeenkomst minder kost dan een kwartpagina advertentie in de krant.

Maar volgens mij zit hier meer achter. Davis staat immers niet alleen bekend om zijn werklust en doorzettingsvermogen. Collega’s, schaatsfans en sportkenners ‘roemen’ hem ook vanwege zijn eigengereidheid. Een imago dat Davis zelf ook koestert, zoals in dit artikel blijkt.

Ik denk dus dat het Werkbedrijf een eigenzinnig imago wil verkrijgen. Wars van politieke bemoeienis. Want daar lopen ze immers al jaren tegenaan….

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *