Hang uw personeelsadvertentie aan de voordeur
Vanochtend stond in de Volkskrant een grappige foto-reportage van personeelsadvertenties op gevels en voorrruiten van bedrijven. Albert Heijn zegt zelfs dat het filiaal het beste medium is. Ook Cool Cat, maar ook loodgietersbedrijf Herfst komen aan het woord. Wat kunnen we hier van leren?
Tsja, eigenlijk heeft een bedrijf twee voorgevels. De fysieke en de virtuele, de website. Het eerste werkt dus blijkbaar, waarom dan niet kijken of het tweede ook werkt? Het verbaast me nog steeds hoeveel bedrijven het vinden van vacatures op hun website zo’n zoektocht maken? Soms moet je wel drie, vier vijf keer klikken voordat je bij een vacature bent. Onbegrijpelijk. Maak toch een banner op je eigen homepage, waarin je de meest actuele of hotte vacature meldt, zoals Ordina met haar Business Consultant. Een lopende vacatureladder werkt ook, kijk maar eens bij Van den Boogaart Personeelszaken. LogicaCMG nodigt je op de homepage uit voor een vrijblijvend carrière-advies.
Je kunt overigens ook te ver gaan. Mijn collega Albin hing laatst een vacature in de lift voor een klant, waarvan de grootste concurrent in ons gebouw is gevestigd. Die was vrij snel weg…..
Bas, je hebt helemaal gelijk. Ik moet echter met schaamrood bekennen dat wij ook een en ander te verbeteren hebben als het gaat om het actief promoten van onze vacatures. Wordt aan gewerkt.
Ver. Ik had laatst een discussie met iemand, over recruitment in sociale netwerken. Ik had het over het werven via je personeel, dat in projecten met anderen had samengewerkt. Hij stelde dat als
ja, hoe ver kun en moet je gaan om aan goed personeel te komen?!