Internetmarketing en Werving & Selectie deel II

De voor ons zo begeerlijk rangplaats op Google willen wij realiseren voor een aantal voor ons belangrijke trefwoorden. Wij maken daarbij een onderscheid tussen de Opdrachtgeverzijde van de website en de Kandidatenzijde.

Voor ons is het van wezenlijk belang dat een potentiële opdrachtgever voor een ICT functie ons weten te vinden. De dienst van ICT Career is een generieke dienst. En hoewel wij een redelijke nichemarketing voeren zijn wij niet “de enige” op de Nederlandse markt. Om ieder bedrijf te informeren van het bestaan van ons bedrijf is ondoenlijk dus internetmarketing biedt voor ons hier de oplossing.Tot ongeveer juni van dit jaar stonden wij op plaats 2-4 bij de door ons gekozen termen. Daarna zakten wij in een redelijk gelijk tempo naar plaats 8. De acties die wij hebben ondernomen zijn:
• De tekst in de website herzien
• Een aantal URL’s aanpassen
• Toevoegen van nieuwe Geslaagde Projecten
• Via een analyse hebben wij de links van concurrent websites bekeken en deze daar waar mogelijk en zinvol toegevoegd aan onze eigen website
Momenteel bereiden wij een pagina voor met verslagen van referenten (klanten) van onze dienstverlening. Zoals Guido van Mimir reeds opmerkte moeten wij de URL’s van onze afzonderlijke vacatures uniek maken en moeten wij de javascript uit de website vervangen.
Wij zijn inmiddels weer gestegen naar plaats 2.
Naast dat wij op eigen kracht een goede Google ranking realiseren maken wij gebruik van de diensten van Pro-Partners die ons ondersteunen in het pushen van zoektermen.
Volgende week: de Kandidatenzijde van de website.

2 antwoorden
  1. Karst Dollekamp
    Karst Dollekamp zegt:

    @Bas,
    Dank je voor deze opmerking. Ik wist niet dat de intelligencegroup hier ook al onderzoek naar heeft gedaan. Ik ga dit met veel interesse lezen.
    Ja, in deze periode waarin er veel aanbod is van vacatures is het van groot en toenemend belang je activiteiten mede op de kandidaten te richten. Ik heb gepland in mijn volgende stukje weer te geven wat onze huidige activiteiten zijn en wat in de toekomst onze activiteiten (waarschijnlijk) zullen worden.

    Beantwoorden
  2. Bas van de Haterd
    Bas van de Haterd zegt:

    Karst: je geeft aan dat het van wezenlijk belang is om aan de opdrachgever zijde doet te scoren. Maar als je kijkt naar onderzoeken van Intelligence Group zie je dat het gebruik van b.v. Google bij sollicitanten (werkzoekende) juist toeneemt. Is het niet van gelijk belang?

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *