Komt je onderwerpregel van je LinkedIn bericht wel aan?

Linkedin-logoMet het invoeren van de nieuwe Messenger functionaliteit bij LinkedIn is er iets veranderd, waar ik zelf ook pas vrij recent achterkwam. De onderwerpregel die je invoert als je iemand (in de desktopversie van LinkedIn) een bericht stuurt vanaf zijn of haar profielpagina is NIET ZICHTBAAR voor de ontvanger. Say what? Ja, echt waar. Ik heb het vandaag uitvoerig getest met een aantal mensen die in mijn netwerk zitten en ook een Recruiter Seat hebben, alsmede door wat research in mijn eigen Messenger archief. Wat zijn mijn belangrijkste bevindingen?1. Als je op de profiel pagina komt van iemand die je een gratis bericht kunt sturen (Open Link member of connectie), krijg je het volgende te zien als je op “send message” klikt (voorbeeld voor mijn collega Britt, een connectie). Schermafbeelding 2016-02-24 om 21.39.51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LinkedIn vraagt dus om een onderwerpregel, maar die komt niet binnen in mijn LinkedIn Inbox. Kijk maar naar dit bericht wat ik van Britt kreeg toen ik haar een bericht met onderwerpregel stuurde:

Schermafbeelding 2016-02-24 om 21.43.31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Overigens ontvang ik hiervan ook een doorgestuurd bericht van in mijn reguliere inbox, maar ook daar stond geen onderpwerpregel.

2. Maar nu wordt het interessant, want wat gebeurt er als ik iemand een InMail, een betaalde boodschap aan een niet-connectie stuur? Ik deed daarvoor wat research in mijn LinkedIn Inbox en vond wat toegestuurde InMails van onbekenden. Wat zag ik? Dit:
Schermafbeelding 2016-02-24 om 21.49.19

 

 

 

 

 

Als iemand mij een InMail stuurt, zie ik dus WEL de onderwerpregel. Britt heeft vanuit haar Recruiter Seat ook nog een bericht gestuurd via InMail en ook daar werkte het. Zie onder hoe dit bericht in mijn reguliere inbox binnenkwam (niet op LinkedIn dus).

Schermafbeelding 2016-02-24 om 21.52.43

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook op mobiel komt de onderwerpregel in dit geval wel mee. Zie het screenshot hieronder. Opvallend is dat de pop-up notificatie vanuit de LinkedIn app, weer wel direct de berichttekst (“Hi”) gaf en niet de onderwerpregel (“En, kun je dit lezen?”)

2016-02-24 21.53.52

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conclusie

  1. Als je iemand uit je 1e lijns netwerk op LinkedIn een bericht verstuurt vanaf zijn profielpagina op de desktopversie word je om een onderwerpregel gevraagd, maar wordt die NIET aan die persoon gecommuniceerd. Vind je dit belangrijk? Kopieer dan je onderwerpregel in de body text boven je aanhef, anders ziet de ontvanger hem niet.
    Je kunt hem of haar natuurlijk ook gewoon op zijn emailadres een bericht sturen en NIET op LinkedIn, dan heb je dat probleem niet. Iemands emailadres heb je als 1e lijns contact altijd via de knop contactgegevens op iemands profiel beschikbaar (alleen desktopversie). Overigens zijn die contactgegevens niet zichtbaar in de LinkedIn app.
  2. Als je iemand buiten je 1e lijns netwerk op LinkedIn een bericht stuurt middels een (betaalde) InMail, dan wordt de onderwerpregel WEL mee gecommuniceerd, zowel in de Inbox op de desktopversie als op je mobiel. Ook in de LinkedIn app kun je bij een InMail een onderwerpregel meesturen.
  3. Ik ga dit ook nog testen vanuit Sales Navigator en als daar andere dingen gebeuren, laat ik het je weten.

Update donderdag 25 februari: Getest vanuit Sales Navigator en ook daar word een onderwerpregel wél mee gestuurd.

 

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *