LinkedIn Tip (22): Volg je target bedrijven

Linkedin-logo31Sinds afgelopen week heeft LinkedIn wederom een nieuw stuk functionaliteit toegevoegd, namelijk het volgen (follow) van bedrijven. Het geeft je de mogelijkheid om op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen bij voor jou interessante bedrijven, waaronder nieuwe medewerkers, promoties, vertrekkers en profiel updates. Wat kun je daar mee doen?

Zit je in de sales, denk daarbij dan aan bedrijven waarmee je nu al zaken doet, zodat je weet wanneer een contactpersoon een nieuwe functie krijgt, of deze nou met je connected is of niet. Maar ook prospects, zodat je kunt zien wanneer er iemand nieuw benoemd wordt, vaak een interessant moment om (weer) contact te leggen.

Ook voor sollicitanten is het interessant. Kijk wanneer er mensen vertrekken en dus vacatures vrijvallen. Lang niet alle vacatures worden namelijk officieel gepubliceerd. Net benoemde managers bieden ook kansen, omdat ze vaak wijzigingen in hun team aanbrengen. Hou je droomwerkgevers in de gaten.

Last but not least kun je als bureaurecruiter natuurlijk ook zien wanneer er posities vrijvallen door het vertrek van mensen (“recent departures”), dat biedt weer nieuwe kansen. En uiteraard hou je de bedrijven in de gaten waar je mensen hebt geplaatst, zodat je weet wanneer door jou geplaatste mensen vertrekken.

Het grappige is dat je ook kunt zien wie een bedrijf volgen, zo krijg je dus in de gaten welke mensen interesse hebben in jouw bedrijf of jouw bedrijfstak. Het wordt van de mensen in je netwerk zelfs onder de “profile updates” gemeld op je homepage van LinkedIn.

Kortom, ben lui en laat de informatie naar je toekomen.