LinkedIn Tip (30): Op weg naar een converterende “Headline”

Linkedin-logoIk neem aan dat een groot deel van jullie bekend is met de “Headline”?! Dat is de tekst die naast je foto en direct onder je naam getoond wordt op je LinkedIn profiel en waarin je in 120 tekens jezelf “neer moet zetten”. Hoe kun je er nou voor zorgen dat die Headline zo geformuleerd is, dat deze optimaal voor je werkt? Dat deze converteert, dat wil zeggen dat de juiste mensen op je profiel klikken en contact met je zoeken? Daarvoor zijn een aantal dingen van belang.

  • Je dient je te realiseren dat de Headline het eerste is wat mensen zien als ze op je profiel komen, dus daar beslist iemand of hij of zijn verder leest ja of nee. Het moet dus heel duidelijk vertellen wie je bent en wat je doet.
  • Je Headline wordt ook getoond naast je naam als je public profile wordt getoond middels een “Google Search” op je naam.
  • En als iemand binnen LinkedIn naar iemand op zoek is met jouw expertise, word je getoond in een lijst met zoekresultaten met naast je foto, je snapt het al, je headline. De rest van je profiel is daar niet zichtbaar. Dus bepaalt je headline of iemand doorklikt ja of nee.
  • Verder wordt je headline getoond als iemand de connecties van een nieuw contact scant op interessante mensen – ja, dat doen we allemaal – en ja ook daar weer alleen je naam en Headline.
  • Een goede headline maak jezelf op je Edit Your Profile pagina, want anders doet LinkedIn het voor je met wat ze van je vinden in je profiel. Dan krijg je wervende teksten als “medewerker at Karwei”…..
  • Gebruik Google tools als Insights for Search om de trefwoorden vast te stellen waar mensen op zoeken als ze naar jouw type expertise zoeken.
  • Enneh, beter goed gejat dan slecht uitgevonden. Kijk naar andere Headlines van concurrenten of vakgenoten en leer van anderen.

Succes en veel profielbezoek gewenst!

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door e-people, EmploIT en anderen. EmploIT heeft gezegd: Op emploIT: LinkedIn Tip (30): Op weg naar een converterend… https://emploit.nl/linkedin-tip-30-op-weg-naar-een-converterende-headline […]

Reacties zijn gesloten.