LinkedIn Tip (58): Zelf de volgorde van je huidige werkgevers bepalen

Eerlijk toegegeven: het was een tweet van Aaltje Vincent, die me afgelopen week attendeerde op deze nieuwe en belangrijke functionaliteit van LinkedIn. Vooral voor mensen die interimmen, freelancen of nevenfuncties hebben, is deze heel belangrijk. Tot nu toe zette LinkedIn altijd de werk-/opdrachtgever bovenaan waar je als laatste begonnen was, chronologisch dus. Dat is natuurlijk niet per definitie de werkgever die je bovenaan wilt tonen. Dat kun je nu dus zelf bepalen. Hoe?

Dat is eenvoudig. Je gaat naar de edit-pagina van je profiel. Gaat met je muis de huidige werk-/opdrachtgever staan, die je bovenaan wilt hebben. Druk op je linker muisknop (bij een Apple muis, druk en hou ingedrukt), hou hem ingedrukt en daarmee wordt die werkgever verplaatsbaar in de volgorde van je huidige (“current”) werk-/opdrachtgevers.

Zo kun je nu altijd je eigen bedrijf of je hoofdactiviteit bovenaan zetten en de rest in volgorde van belangrijkheid eronder. Wel zo fijn dat je secretariaat van de VVE niet meer boven je baan staat als CEO van een beursgenoteerd bedrijf ;-)

Overigens werkt dit alleen bij je huidige werkgevers. Je kunt niet de chronologie van het verleden veranderen. Zou ook wel erg bijzonder zijn.

3 reacties
  1. Peter Horsten
    Peter Horsten zegt:

    Die had ik net nodig. Top, bedankt! Had op Internet allerlei workarounds gevonden, maar kwam er primair op neer dat je met de aanvangsdatum moest spelen. Ik had natuurlijk gewoon in het Nederlands moeten zoeken ;)

    Beantwoorden

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *