Offline kan ook werken……..

Vorige week werd ik gebeld of ik wat wilde vertellen over sollicitatie-tips voor de ‘carrière’-rubriek van de Metro. Ik, in print, offline, dat werkt toch niet? De ‘carrière-rubriek in de Metro, dat leest toch niemand. Nou……..

Ik stond dus vandaag (22 januari) met foto op pagina 13 in de Metro (tsja, linken naar print gaat niet en voor een pdf-je van 16 MB (niet clicken dus) moet je je registreren, dus je zult er echt zelf één moeten gaan scoren). En of dat werkt, om 08.15 had ik al de eerste SMS van een relatie die hem had gezien en verder regende het mailtjes in de loop van de dag. Terwijl ik dit typ, komt er weer één binnen van de broer van een goede vriend van me. Verder zie ik ook een hoger dan gemiddeld aantal inschrijvingen op onze site. Dat kan geen toeval zijn. Wijze les: offline en print zijn nog niet dood en deeplinken naar print is een gouden business opportunity.

3 antwoorden
  1. tim
    tim zegt:

    Ik deel je ervaring. Offline media kun je heel wat uithalen, helemaal als je zorgt voor een landingpage op je site die naadloos aansluit, een extra persberichtje naar alle redacties, en je conversie schiet omhoog (of dit nu een inschrijving, info aanvraag of bestelling is).

    Beantwoorden
  2. Bas
    Bas zegt:

    Ha die Bas,

    Tja, ik had het gelzen, in die extreem traag te downloaden online versie. Blijkt dat het interview met mij naar volgende week verzet is… lees ik jouw verhaal. Wel goed hoor, en ja, het heeft een paar miljoen lezers. Dus massa aandacht werkt altijd nog.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *