Oproep enquete!
[[image:megafoon.jpg:Oproep:left:0]] De opkomst van (corporate) blogs heeft de laatste jaren veel aandacht gekregen in de media. De meningen over corporate blogs variëren van een revolutionair nieuw communicatiekanaal tot een kortstondige, irrelevante hype. De laatste tijd lijkt de belangstelling voor corporate blogs af te nemen.
Toch zijn er genoeg organisaties die een corporate blog onderhouden. Als student bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik op dit moment onderzoek naar corporate blogs van ICT bedrijven. Ben jij werkzaam in de ICT? En bezoek jij wel eens corporate blogs? Dan ben jij de ideale respondent voor mijn enquête. Deze kan je invullen via deze link.
Het invullen van de enquête kost je slechts 5 minuten. Door de enquête in te vullen lever je een belangrijke bijdrage aan mijn onderzoek. De gegevens worden anoniem verwerkt.
Hopelijk kan ik rekenen op jullie medewerking, alvast hartelijk bedankt voor de moeite.
Peter Minkjan
Student Bedrijfskunde RUG
Goed onderwerp en ik ben benieuwd naar de resultaten.
Wellicht werd het idee van een corporate blog een beetje gehyped, maar dat veel bedrijven zich er nog mee bezig houden lijkt me een aardige indicatie dat het nut heeft. Nu de ‘hype’ over is, is een blog gewoon een van de dingen die een bedrijf wel of niet heeft. Je kunt van je blog een onderdeel maken van je business model, je kunt het gebruiken omdat het leuk is voor werknemers, je kunt er naar streven een echt kennisplatform te scheppen, enzovoorts.
Het lijkt me totaal niet nodig dat alle bedrijven een blog hebben. Maar voor mij persoonlijk heeft het zeker toegevoegde waarde.