Meest Invloedrijke Recruiter 2020 bekend

Juryprijs MIR 2020 Hoofdprijs Marcel Borst

Voor de twaalfde keer op rij is dit jaar de verkiezing “Meest Invloedrijke Recruiter” gehouden. Tijdens deze jaarlijks terugkerende verkiezing strijden genomineerde recruiters om de felbegeerde eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Vandaag zijn zowel de winnaars van Publiekprijs als de winnaars van Juryprijs bekend gemaakt. De winnaars hebben uit handen van organisator Bas Westland tijdens een bijzonder verrassingsbezoek coronaproof hun Award ontvangen.

Na een ongekend spannende strijd is Marcel Borst, Recruitment / Marketing Manager bij Bluetech Engineering door de vakjury uitgeroepen tot overall Meest Invloedrijke recruiter én Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer. Luuk Jan Feitsma, Recruitment Scientist bij GoDataDriven, mag zich van de vakjury de Meest Invloedrijke Corporate Recruiter van het afgelopen jaar noemen. En met een meerderheid van publieksstemmen is Sebastiaan Cové van Time to Hire dé overall winnaar van de Publieksprijs.

De Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2020

Alle ingrediënten voor een spannende en succesvolle verkiezing waren ook dit jaar weer aanwezig. En maakten 21 genomineerden voor de Juryprijs, 21 genomineerden voor de Publieksprijs en meer dan 5.000 stemmen deze verkiezing tot een bloedstollende strijd. Tot op het laatste moment was het in verschillende categorieën een verrassing wie van de genomineerden uiteindelijk op de meeste stemmen van het publiek kon rekenen én wie er door de vakjury tot winnaar van de verkiezing uitgeroepen zou worden.

Een Juryprijs en een Publieksprijs

Dit is het derde jaar dat er zowel een Publieksprijs als een Juryprijs wordt uitgedeeld. Genomineerde kandidaten geven zelf aan of ze in aanmerking willen komen voor de Publieksprijs, voor de Juryprijs of voor beiden. Dit jaar deden 16 kandidaten mee voor zowel de Publieksprijs als de Juryprijs, 5 kandidaten deden alleen mee aan de Juryprijs en 5 kandidaten kozen ervoor om mee te dingen voor de Publieksprijs. De Publieksprijs gaat naar de genomineerde recruiter, die de meeste stemmen overall heeft verkregen, daarnaast is er per categorie (Agency, Corporate, Interim, Talent en Recruitment Marketing) ook een winnaar. Wie de meeste stemmen heeft in een categorie, is de winnaar van die categorie.

Voor de Juryprijs beoordeelt een vakjury vijf video-vragen die de genomineerde recruiters via het videointerviewplatform Cammio hebben beantwoord. Om zich goed voor te kunnen bereiden op het beantwoorden van deze video-vragen, kregen de genomineerden de kans om online deel te nemen aan een trainingsvideo van Cammio en aan een video van de Jelmer Zuidema, de winnaar van vorig jaar.

De uitdagende taak om uit al deze video-antwoorden een winnaar te kiezen, lag dit jaar bij de vakjury die bestond uit Gusta Timmermans (voorzitter Recruiters United), Marco Hendrikse (manager Marketing & Content bij de Academy for Recruitment), Arnold Jansen (winnaar Juryprijs 2019 en Principal Consultant bij PHIND) en Koen Roozen (docent (strategisch) Recruitment aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Partner bij Het Recruitingkantoor & Het Mobiliteitkantoor).

Meest Invloedrijke Recruiter, Talent & Marketeer” 2020

Na uitvoerig beraad heeft de vakjury Marcel Borst uitgeroepen tot de overall winnaar van de verkiezing uitgroepen en tevens tot Meest Invloedrijke Marketeer van 2020. Luuk Jan Feitsma mag zich dit jaar dé Meest Invloedrijke Corporate Recruiter van het jaar 2020 noemen. Hij werd door de vakjury uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Corporate.

Bij de publieksprijs was het tot op het allerlaatste moment spannend. Er is massaal gestemd en het tellen van al die stemmen ging met de hulp van “MIR-notaris” Rogier van Meer ongekend snel. Uiteindelijk ging Sebastiaan Cové er met de overall Publieksprijs vandoor en kreeg hij daarnaast ook in de categorie Recruitment Marketeer de meeste stemmen.

In de categorie Corporate mag Martine Bom-Hogenkamp, corporate recruiter bij VolkerRail, zich de onbetwiste winnares noemen met de meeste stemmen van het publiek. In de categorie Agency schrijft Angelique Vierhout met een meerderheid aan stemmen dit jaar de overwinning op haar naam. Ook in de categorie Interim was het lang spannend, maar behaalde Maud Kuipers-Macharia van Recruitment Rocks uiteindelijk de meeste stemmen.

Na een spannende nek-aan-nek race tussen recruitment talenten Tom van Dijk van JOIN Recruitment en Deniz Bican van SKS Professionals, ging laatstgenoemde er uiteindelijk met de titel in de categorie Recruitment Talent vandoor.

Vandaag zijn alle prijswinnaars verrast met een bezoekje van organisator Bas Westland. Met een lied op maat en persoonlijk award werden de winnaars vandaag in het zonnetje gezet.

(Via het LinkedInprofiel van Bas Westland zijn alle video’s van de overhandiging van de Awards aan de winnaars te bekijken.)

Initiatiefnemer en organisator Bas Westland kijkt met veel plezier terug op deze verkiezing. “2020 was een heel bijzonder jaar. Zeker voor ons vakgebied. En dan is het mooi en ook meer dan ooit van belang om ons mooie vakgebied te vieren. Met deze verkiezing dragen we daaraan bij. Het is elk jaar spannend wie er gaat winnen. Dit jaar was er in alle categorieën strijd tot aan het moment waarop de stembussen sloten. Het aantal stemmen was enorm. Er is meer dan 5.000 keer gestemd.

En dat we in deze bizarre tijd ook weer kunnen rekenen op onze partners is natuurlijk fantastisch. Onze partners Cammio, Carerix, Compagnon, Independent Recruiters, Talmark en WeAreKeen hebben ook dit jaar weer een enorme bijdrage geleverd aan deze verkiezing. Elke partner vertegenwoordigt een vakgebied: Talmark is partner voor de Recruitment Marketing Award, Compagnon voor onze Interim-Recruiter Award, WeAreKeen voor onze Recruitment Talent Award, Independent Recruitment vertegenwoordigt de Corporate Recruiter Award, Carerix zorgt voor de Agency Recruiter Award en Cammio voor de overall awards. Mijn dank daarvoor aan Ricardo Risamasu, Frank Roders, Doeke Geertsma, Olfertjan Niemeijer, Reinald Snik en Walter Hueber.

Het is wel heel jammer dat we de verkiezing niet – net zoals vorig jaar – samen met deze partners en alle winnaars kunnen afsluiten. Alle winnaars heb ik vandaag vereerd met een coronaproof en muzikaal verrassingsbezoek zodat ik ze toch hun award kon overhandigen. De award hebben we voor elke winnaar laten personaliseren, waarbij we een foto door een designer hebben laten omzetten in een afbeelding. Daarnaast wordt elke winnaar met een persoonlijk lied toegezongen. Elk bezoek is gefilmd en de beelden daarvan zijn op LinkedIn terug te vinden.”

Over de verkiezing “Meest Invloedrijke Recruiter”

De verkiezing ”Meest Invloedrijke Recruiter” is een initiatief van Bas Westland, hoofdredacteur van de blog EmploIT.nl. De verkiezing wordt sinds 2009 jaarlijks gehouden. Eerdere overall winnaars zijn: Arnold Jansen (2019 – overall Juryprijs), Fleur Aalbrecht (2019 – overall Publieksprijs), Michelle Thijssen (2018 – Publieksprijs), Monique de Jong en Luna Kucinskaite (2018 – Juryprijs), Caspar Kipp (2017-Publieksprijs), Tamara Rood (2017 – Juryprijs), Joris van den Beuken (2016), Koos Würzer (2015), Rob van Elburg (2014), Britt van Capelleveen (2013), Nicole van Thoor (2012), Wesley Hendriks (2011), Kay Goedhardt (2010) en Roos van Vugt (2009).

De Meest Invloedrijke Recruiter van het jaar word je niet zomaar. Om mee te kunnen doen aan deze verkiezing van EmploIT.nl moet je genomineerd worden door je vakgenoten, klanten of kandidaten in de categorieën Agency, Corporate, Interim, Talent en Recruitment Marketing. Per organisatie is één genomineerde kandidaat toegestaan. Na de nominatieronde volgt er een verkiezingsronde, daarbij staan een Publieksprijs én een Juryprijs op het spel. Genomineerde kandidaten bepalen zelf of ze meedoen aan de Juryprijs, aan de Publieksprijs of aan beiden. Genomineerden die deelnemen aan de strijd om de Publieksprijs kunnen na de nominatieronde campagne voeren om stemmen te werven. Per categorie kan er een stem op één van de genomineerde kandidaten uitgebracht worden en er kan een stem worden uitgebracht voor de overall winnaar. Meer dan één keer stemmen is niet toegestaan en anoniem stemmen mag ook niet. Alles in het kader van transparante verkiezingen.

Genomineerden die meedingen naar de Juryprijs laten hun kwaliteiten aan een vakjury zien door het beantwoorden van vijf video-vragen die betrekking hebben op het vakgebied, innovativiteit, kennis en professionaliteit van de genomineerden. Een vakjury beoordeelt deze antwoorden op de videovragen om vervolgens één van de genomineerde kandidaten tot overall winnaar uit te roepen. Daarnaast kan de jury ook besluiten om een genomineerde kandidaat in zijn of haar categorie tot winnaar uit te roepen.

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *