Sint goes LinkedIn!
[[image:sint.jpg:Sinterklaas:left:0]] Tot mijn grote verbazing en eer kreeg ik deze week een uitnodiging om te linken met de Goedheiligman. Als zelfs deze hoogbejaarde Social Media gaat inzetten, wie kan dan nog achterblijven? Wat viel me op aan zijn profiel?
Allereerst dat hij een Summary en Specialties text had die to-the-point was en niet gespeend van enige humor:
“Summary
– Retail: wat zijn de beste retailers? Leveren ze op tijd en voldoende kwaliteit?
– Trendwatching: what’s hot and not?
– Inkoop: scherpste tarieven onderhandelen
– Logistiek: aansturen van een van de grootste logistieke bedrijven ter wereld
– Distributie: warehousing op zee
– Branding: het merk en beleving hoog houden
– Surveillance: duizenden kinderen real time in de gaten houden
– Management: tienduizenden Pieten gemotiveerd houden
– Diversiteitsmanagement: de organisatie moet een afspiegeling zijn van de maatschappij
– Werving & Selectie: Pieten komen, en gaan helaas ook wel eens
Specialties
Recall management: probeer jij maar eens 145.678 cadeautjes zonder bonnetje te ruilen op 1 dag.”
Daarnaast had hij een zeer passende opleidingsachtergrond in de vorm van Paardrijden bij de KMA, Schoorstenen bij de TU Delft en Rijmen voor Dummies bij de AHK!
Hij gebruikt zelfs TripIT op Linked In.
Kortom, iedereen die nu nog niet om is: vraag een LinkedIn account kado aan Sinterklaas. Maak er een mooie dag van!
Prachtig, daar heb ik even hartelijk om moeten lachen!
En nu nog twitteren. Dat zal heel veel volgers opleveren. Alleen, is 140 tekens voldoende om het verlanglijstje door te geven?