Solliciteren 2.0??

Als executive searcher ben ik al jaren bezig met het vinden van de juiste m/v op de juiste plaats.

Waar 'vroeger' een brief en CV volstond, tegenwoordig kan het niet gek genoeg.
Hierbij een aantal voorbeelden:

Deze student laat zich´gijzelen´'voor een stageplek

….

Of zoals deze kandidaat, ik vraag me echter af hoe lang de gemiddelde werkgever blijft kijken, ik hield het (sorry Rick) maar 1,5 minuut vol.

Zullen de werkgevers deze creatieve sollicitaties op prijs stellen of moeten we maar conservatief blijven mailen met een standaard CV?

Mijn mening:

Stuur nooit, maar dan ook nooit een standaard CV maar customize je CV per vacature en als je het aandurft probeer dan je kop boven het maaiveld uit te steken door een ludieke actie zoals bovenstaand.
Waarschijnlijk is degene die je kop eraf hakt – als dat al gebeurd- niet degene waar je voor zou willen werken

Conclusie: Hoe meer creativiteit hoe beter!

1 antwoord
  1. Bas Westland
    Bas Westland zegt:

    @Rutger: Tsja, die Rick. Dan blijkt weer dat een gesprek toch echt wat interactiever is. Naar die video kun je inderdaad niet lang kijken. Dat komt omdat het een voorgelezen CV is en geen video, hij gebruikt het fenomeen niet. Dat deed die eerste jongen wel goed.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *