Succesvol werven via Internet – Ewout Bolhuis (Deloitte)
Geredigeerde versie.
Ewout Bolhuis van Deloitte vertelt dat Deloitte wat wilde doen aan het suffe imago van spekzolen en Mickey Mouse dassen. Vorig jaar op dit event kwam hij op het idee wat daaraan te gaan doen, mede onder invloed van de sterke opkomst van Twitter en LinkedIn en een post van Marc Drees, die de vorige versie tot op de grond affakkelde. Vindbaarheid (positie bij de eerste 5 op Google) was het doel. Dat is in ieder geval niet gelukt, zoals bleek in mijn post eerder deze week.
De oplossing moest passen binnen de ATS Taleo, maar al snel besloot Ewout om autonoom en lokaal te gaan met het project, want zoals bekend: The best way to kill an initiative is to make it a corporate intiative.
Vervolgens geeft Ewout een demo van de site, die vooral veel mogelijkheden tot contact geeft met de recruiters, maar ook de collega’s. Want recruiters zijn voor kandidaten een noodzakelijke hobbel, maar ze willen natuurlijk met de baas en de collega’s praten, een waar woord. Het soort gaat volgens hem helemaal verdwijnen. Ik zal maar gauw op zoek gaan naar een andere baan.
Hij gaat even los over de Twitter stream, de blogs, de chat en de fijne filters voor vacatures (ja, die is echt goed). Schept ook op over de snelle berichtgeving na de lancering door Marc Drees wat hun heeft geholpen in de optimalisatie. Dat heeft bakken met onderzoeksgeld gescheeld. Feitenlijk hebben ze de bugs gecrowdsourced en ja, geeft hij toe, er zaten kapitale blubbers tussen.
Maar ja, die vindbaarheid….Ewout geeft echter wel aan dat hun site een hoge pagerank heeft, volgens mij 6 (was even niet aan het opletten)? Hij wordt in ieder geval wel met een mooie index weergegeven door Google. Tot groot genoegen van Gordon Lokenberg wordt zijn iPhone app nog even genoemd.
De plannen voor de toekomst bij Deloitte: Layar (augmented relaity) en ” social media listeners”.
@Hans Dank voor de link naar de foto’s van #swvi. Dat doe je goed!
Sfeereelden: SWVI: https://bit.ly/c2fhYA