TruAmsterdam..the RIDE edition: Social Recruitment Monitoring

Bas Schreurs en Vincent Rietveld van Maximum gaan ons vertellen hoe we al die uren op social media als recruiters kunnen verantwoorden. Ze beginnen over algorithmes, sexy!!!!! Hoe meet je je succes op Facebook voor recruitment????

De zaal denkt:

  • fans
  • eerlijkheid
  • tijd op pagina
  • geplaatste berichten
  • sollicitaties (en ja, dat noemen ze als vijfde (!) ongelooflijk)
  • aannames
  • prijzen die je er mee wint
  • hoe vaak je genoemd wordt op blogs
  • PTA (wasda?)
  • ROI

Oh God, nu gaan we Lego-en om te bepalen wat het meest belangrijk is: populariteit, activiteit of interactie? Ik en mijn buurvrouw kiezen voor een verhouding 2-1-7. Benieuwd wat er uit het onderzoek van Maximum kwam.

De groep denkt dat populariteit het belangrijkst is, dan interactie en pas als laatste activiteit (posten). Discussie ontbrand wat een optimaal aantal is van posts, of dat je het spontaan moet doen.

Maximum’s opinie is dat populariteit een 15% factor is voor succes op Facebook, 30% is activiteit, 55% interactie. Yeuh, we hebben gewonnen. Het is dus een mening!!! Geen wetenschap.

Wil je spelen met hun social recruitment monitoring tool (de filters kun je allemaal wisselen, heel cool), hier is de site. Dan kun je zelf de weging van de factoren bepalen. Je kunt resultaten voor Nederland en de UK bekijken, maar ook wereldwijd. Binnenkort komt er een tool voor TouTube, Twitter en LinkedIn.

Vooral de laatste twee ratio’s E.R. (Engagement Ratio) en C.I. (Community Interaction) zijn een goede indicatie voor interactie. Je kunt je eigen organisatie toevoegen aan de lijst en zodra je erop staat, jezelf vergelijken met andere bedrijven.