Verandering bij Arbeidsmarkt.com

Begin januari 2008 promoveerde Arbeidsmarkt.com zichzelf van banensite tot carrièreportaal. Het nieuwe Arbeidsmarkt.com gebruikt web 2.0 technologie om per branche actuele en relevante informatie over opleidingen, vacatures, recruiters en nieuws te tonen. De actualiteit wordt gewaarborgd door het gebruik van RSS en een grote diversiteit aan betrouwbare bronnen, waaronder jobsites, bloggers en nieuwsredacties uit specifieke branches.

[[image:amarkt.jpg::left:0]]

Bezoekers veranderen site

De relevantie van de informatie voor de bezoeker wordt bepaald door het navigeren via een zogenaamde ‘tag cloud’, een visuele weergave van de belangrijkste trefwoorden van een pagina.
De tag cloud groeit organisch met de dagelijkse toegevoegde inhoud. Een bezoeker die via het branchekanaal ‘ICT’ op het trefwoord ‘Java’ klikt, kan zo aan de overige trefwoorden zien wat er momenteel speelt in zijn vakgebied.

Persoonlijke pagina tonen

De geregistreerde gebruikers krijgen voorzieningen om zich met een persoonlijke pagina aan elkaar – en dus ook aan relevante recruiters – te presenteren, waarmee het sociale netwerkaspect benadrukt wordt.

Over Arbeidsmarkt.com

Arbeidsmarkt.com trekt gemiddeld 60.000 bezoekers per maand. De meest populaire branchekanalen zijn ICT, Finance, Techniek, Sales en Zorg.