Stem NU op jouw kandidaat voor de “Meest Invloedrijke Recruiter” van 2020 / Vote NOW for your candidate as the “Most Influential Recruiter” in 2020

2020 Is een bijzonder jaar, zeker als je in recruitment zit. Maar op een paar dingen kun je altijd rekenen. Zoals de verkiezing tot Meest Invloedrijke Recruiter. Juist nu. Nu is het meer dan ooit van belang ons mooie vak te vieren.

Sinds de nominaties voor de Meest invloedrijke Recruiter van 2020 begonnen op 19 november tijdens het Recruitment Tech event, zijn 35 kandidaten genomineerd met 74 nominaties. 26 Van hen zijn toegelaten tot de verkiezing en hebben hun nominatie ook geaccepteerd. 16 recruiters doen mee voor zowel de Publieksprijs als de Juryprijs, 5 alleen voor de Juryprijs en 5 alleen voor de Publieksprijs.

Er zijn 8 recruiters genomineerd in de Agency categorie, 7 in de Corporate categorie, 4 in de Interim categorie, 4 in de Marketing categorie en 3 in de Talent categorie. Het is dit jaar wel weer een volledig Nederlands feestje. We hadden één Engelstalige nominee, maar die was te druk en één nominee uit Duitsland, waar ook zijn werkgebied was. Dat leek ons niet handig.

Alle genomineerden ontvangen vanavond of uiterlijk morgenvroeg een mail van onze partner Cammio met daarin:
– Een link naar het videointerviewplatform waar ze de antwoorden op de vijf vragen voor de Juryprijs kunnen opnemen;
– Een trainingsvideo van Cammio “hoe neem je een goed antwoord op video op?”;
– Een trainingsvideo van de Recruitment Markering winnaar van vorig jaar Jelmer Zuidema over online campaigining.

Alle genomineerden voor de Juryprijs (21 stuks) hebben tot donderdag 14 januari middernacht om hun video-antwoorden op te nemen, dus ruim drie weken. En iedereen heeft daarvoor evenveel tijd.
Alle genomineerden voor de Publieksprijs (21 stuks) hebben tot woensdag 27 januari middernacht om campagne te voeren. Dus een ruime maand!
Op vrijdag 29 januari wordt op geheel Corona proof wijze de uitslag bekend gemaakt. Hoe? Dat blijft nog een grote verrassing! Een award event zoals afgelopen jaar met alle genomineerden en een introducé zal er dit jaar waarschijnlijk niet inzitten.

In 2019 werd Arnold Janssen van Phind verkozen tot Meest Invloedrijke Recruiter door onze vakjury terwijl dat jaar Jelmer Zuidema tot Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer en Mairya Burkanova tot Meest Invloedrijk Recruitment Talent werden verkozen. De Publieksprijzen werden in 2019 “geadopteerd” door Time to Hire met Fleur Aalbrecht (overall en Corporate winnaar), Jeroen Botman (Interim winnaar) en Paco de Heij (Agency winnaar). Daisy Iliara wist hun hegemonie in de Talent categorie te doorbreken.

De overall winners in voorgaande jaren Monique de Jong (2018 – Jury Prijs) en Michelle Thijssen (2018 – Publieksprijs), Tamara Rood (2017 – Jury Prijs) en Caspar Kipp (2017 – Publieksprijs), Joris van den Beuken (2016)Koos Wurzer (2015)Rob van Elburg (2014)Britt van Capelleveen (2013)Nicole van Thoor (2012)Wesley Hendriks (2011)Kay Goedhardt (2010) en Roos van Vugt (2009). Wie worden hun opvolgers tijdens de 12e editie in 2020? Op wie ga jij stemmen? En wie zal de jury aanwijzen als winnaar(s)? Lees verder hieronder hoe je je stem uit kunt brengen.

Hoe gaan we het in 2020 doen?
We zullen weer SurveyMonkey gebruiken om de stemmen uit te brengen en te tellen. Het spaart mij en mijn trouwe helper
Rogier van Meer heel veel tijd bij het tellen van de stemmen. Je kunt alleen stemmen via de stemknoppen boven en onderin deze post op EmploIT. Maar uiteraard mag je luid kond doen van je voorkeur op Instagram, Twitter, LinkedIn en Facebook door de hashtag #MIR2020, maar de enige stemmen die worden geteld, zijn de stemmen die worden uitgebracht via de blog in Survey Monkey. Je kunt stemmen tot Woensdag 27 januari 2021 middernacht. Op vrijdag 29 januari zullen we de winnaars van alle prijzen bekend maken. De jury bestaat dit jaar wederom uit Gusta Timmermans (voorzitter Recruiters United), Marco Hendrikse (Marketing & Content Manager Academy for Recruitment) en uit nieuwelingen Arnold Janssen (de 2019 winnaar) en Koen Roozen (docent aan de Academie van Arbeidsmarktcommunicatie en voorzitter van de commissie die in 2020 de Recruiter Code heeft opgesteld).

Categoriëen
Je kunt zoals elk jaar een “overall” winnaar aanwijzen met je stem en een stem voor een categoriewinnaar (Agency, Corporate, Interim, Marketing en Talent) uitbrengen. Dat maakt het stemproces een stuk leuker en spannender. Op het stemformulier moet je de volgende zaken volledig invullen, anders telt je stem niet:
– Voornaam (leeglaten of initialen vermelden, betekent dat je stem niet wordt meegeteld)
– Achternaam
– Functie (als je werkzoekend bent of inactief vermeld dat dan hier, leeglaten betekent dat je stem niet wordt meegeteld)
– Werkgever (als je zelfstandig, werkzoekend of inactief bent, vermeld dat dan hier, leeglaten betekent dat je stem niet wordt meegeteld)
Zakelijk emailadres (privé mailadressen worden alleen geaccepteerd als je als stemmer werkzoekend, inactief of zelfstandige bent zonder een eigen domein). Vermeld dit dan bij functie en werkgever.
– Link naar je LinkedIn profiel (of een ander online profiel waar we je identiteit kunnen checken c.q. je accountnaam overeenkomt met je echte naam)
Waarschuwing: Alle dubbelstemmen worden verwijderd. Als je meer dan één keer stemt, worden beide stemmen uit de uitslag gehaald. SurveyMonkey is zo ingericht dat je maar één keer per device kunt stemmen. Alle incomplete stemmen (ja, dus ook als je geen voornaam of alleen initialen invult) worden verwijderd. Alle stemaantallen – geldig en ongeldig – worden hier gepubliceerd. Dus dan weet je wat voor indruk dat maakt. 

De genomineerden
Hieronder zie je een overzicht van alle genomineerden per categorie, inclusief de motivatie zoals deze is gegeven door de persoon die hen heeft genomineerd. Wil je nu meteen je stem uitbrengen, omdat je al weet op wie je gaat stemmen? Klik dan gewoon op de grote groene stemknoppen boven en onderin deze post. Onmogelijk om ze te missen ;-). Wil je de tussenstand weten?? Die kun je hier realtime zien of ga naar http://bit.ly/3ribfWf.

Het overzicht van alle genomineerden per categorie (maar je vindt ze ook terug op het stemformulier).

I. Categorie: Corporate

corporate recruiter

  1. Martine Bom (VolkerRail)
    Genomineerd door twee collega’s waaronder Dave Vervoord: “Martine is binnen een van de bedrijfsonderdelen van VolkerWessels (Volker Rail) actief. Buiten dat ze een super gewaardeerde collega is, is het ook iemand die op een originele en creatieve manier een best wel lastige populatie weet te benaderen. Martine is een kei van een recruiter en verdient het om naast de nominatie voor 2020 deze ook nog eens te winnen!”
  2. Luuk Jan Feitsma (GoDataDriven) – Doet alleen mee voor de Juryprijs
    Genomineerd door 9 personen waaronder een kandidaat en inmiddels zijn collega James Hayward: “I was initially in contact with him in the Spring, but due to the ongoing Covid situation we couldn’t make something happen. In the summer when the situation improved, he got back in touch and made efforts to speed the process along because at that stage, I was also having conversations with another company. When I had been made an offer by the company his involvement didn’t stop there. Due to Covid the recruitment process has been conducted remotely, so he arranged for me to fly to the Netherlands from the UK so that I could meet the team face to face. That was much appreciated and a great to have done before the second wave! Thanks Luuk!
  3. Babette Naglé (CWS) 
    Genomineerd door 2 personen, waaronder oud-winnaar Tamara Rood: “Als je het hebt over recruitmenttalent dan denk ik aan Babette. Babette springt er voor mij uit omdat zij het vak, haar kandidaten en haar werk serieus neemt, ze vanuit de juiste intenties handelt en enorm leergierig is. Babette valt mij elke keer weer op online wanneer ze vragen stelt, met vakgenoten spart en reageert op berichten. Wat een inzicht heeft deze recruiter en wat kan ze goed inspelen op de markt en de vraag die ze krijgt!”
  4. Tristan van Putten (van Dorp)
    Genomineerd door 4 personen, waaronder Mathieu Buik, Directeur van Diff: “Tristan weet de markt als geen ander en zijn kennis is up to date. Daarbij is hij een volwaardig gesprekspartner en komt zijn afspraken na.”
  5. Sander Smorenberg (NS)
    Genomineerd door Sven Karass, eigenaar van Intriq: “Sander heeft ontzettend veel kennis van het vak. Hij is ontzettend bekwaam, is steeds bezig met alle ontwikkelingen van het vak.”
  6. Fabienne Verwer (InSpark) 
    Genomineerd door haar collega Pascalle van Leeuwen: “Fabienne heeft afgelopen jaren bij InSpark een persoonlijke en kandidaatgerichte aanpak geintroduceerd, een sterke preboarding neergezet en aan de hand van automatisering het referral-programma een boost gegeven (we blijven natuurlijk een innovatieve IT-partij).”
  7. Jordy de Vries (Prodapt) – Doet alleen mee voor de Publieksprijs
    Genomineerd door zijn collega Aarti Sewnarain: “Jordy is a recruiter, with a constant high level of energy. He gives direct and personal feedback to all candidates. He knows how to look further then the resume and appearances, but really looks at the right skills, values and motivation to make a match. Also he knows what is needed as a company recruiter, he has marketing techniques and insights and makes the right business case to fight for what he believes in. He acts as salesman or marketing representative when needed. Jordy has a passion in recruitment and this is seen in his day- to day- work. He handles internal stakeholders, agencies and candidates with the same respect. He genuinely loves talking and networking with people. And since he joined Prodapt he made a significant change to the business as a partner for hiring managers.”

II. Category: Interim

interim recruiter

  1. Michelle de Bruijn (MDB Recruitment / GGD Hollands Noord)
    Genomineerd door haar vakgenoot Paula Bakker: “Michelle is pas een paar jaar bezig in de freelance recruitment markt maar heeft al vrij veel naamsbekendheid opgebouwd met o.a. ‘werkgeluk’. Daarnaast is zij afgelopen periode samen met een tweetal andere recruiters verantwoordelijk geweest voor de werving voor de GGD Hollands Noorden waarmee zij binnen een paar maanden de GGD van honderden mensen heeft voorzien, een super prestatie! Zij heeft een eigen stijl en haar personal branding valt op en daarnaast is Michelle gewoon een heel enthousiast en intrigerend persoon.”
  2. Maud Kuipers (Recruitment Rocks / Tata Steel) 
    Genomineerd door haar collega Ayse Tas: “• De continuïteit van de business stelt ze altijd voorop. Daarbij weet ze heel goed de verbinding te leggen met diverse stakeholders. • Door haar enthousiasme en doelgerichtheid krijgt ze altijd mensen met zich mee. • Ze kan het werk vertalen naar een bigger picture met als doel continuïteit en groei van de organisatie. Hierbij weet ze heel goed wanneer ze de versnellen aan moet zetten. • Leergierig: ze is altijd op zoek naar een betere recruitmentstrategie en houdt zich continu met het verbeteren van zichzelf. • Snelheid en groot netwerk: schakelt snel en durft altijd vooraan te staan. Naast snel zijn bezit ze ook een groot netwerk. Weet precies wie ze moet hebben om verder te komen en heeft lef om die mensen in te schakelen. • Altijd bereikbaar en staat open voor feedback.”
  3. Mariëlle Makkinje (Fylter)
    Genomineerd door 3 personen waaronder Edwin Hartman: “AZe is Sociaal met een warme persoonlijkheid en gaat altijd voor haar doel en verdiend absoluut Recruiter van 2020 te worden.”
  4. Jurriaan Pennartz (Jurriaan Pennartz Recruitment / o.a. Bloemen bij de Maas) – Doet alleen mee voor de Juryprijs
    Genomineerd door zijn partner Iris van Tilburg (heb je ff?): “”Een recruiter die pas voor zichzelf is begonnen en die in het rampjaar 2020 top heeft gedraaid… dat kan alleen als je steengoed bent!” Jurriaan is op de kop af 1 jaar geleden gestart als freelance recruiter. Zijn drive om het vak om zijn eigen manier invulling te geven is niet zonder slag of stoot verlopen. Want het recruitmentvak uitoefenen met de belangen van de kandidaat voorop (in plaats van die van de werkgever) – daar zaten zijn voormalig leidinggevenden aan bureaukant beslist niet op te wachten… Poeh, wat een strijd was dat. Een strijd die zijn weerslag heeft gehad op Jurriaan, op zijn werkplezier, maar ook op ons gezin… Maar ach, dat ligt achter ons. Gelukkig! De stap naar het ondernemerschap was achteraf bezien de beste keuze die mijn partner – en papa van onze 3 jonge meiden – had kunnen maken. Ondanks alle onzekerheid die het prille ondernemerschap met zich meeneemt. En de bezorgde blikken van ouders en schoonouders. Want moet je die gezichten nu eens zien! Waar Jurriaan in januari 2020 startte met met 0 klanten en een startkapitaal van € 500, heeft ‘ie in de daaropvolgende 11 maanden behoorlijk pittige functies weten in te vullen voor maar liefst 4 verschillende klanten. Van buitendienstmonteurs tot productieplanners en structural engineers, van strategisch inkopers tot technisch tekenaars. Heeft ‘ie de financiële ruimte gecreëerd om een eigen kantoor in Tilburg te betrekken. Is hij gevraagd om zich aan te sluiten bij Remote Recruiters en om te bloggen voor Werf&. Dat laatste is mijns inziens waar deze nominatie om draait. Had de verkiezing ‘de meest succesvolle…, de beste… of de meest winstgevende recruiter van 2020′ geheten, dan had ik m’n vriend niet genomineerd. Er zijn vast recruiters die beter zijn, nog complexere rollen hebben ingevuld, grootschalige wervingscampagnes tot een succes hebben gemaakt of meer geld hebben verdiend dan mijn vriend. Maar, zo heb ik het van Jurriaan begrepen, kijken jullie naar de meest invloedrijke van het stel… Nou lieve jury-leden, zet je schrap! Want naast het ondernemerschap heeft Jurriaan dit jaar een manier gevonden om uiting te geven aan zijn liefde voor taal… Heeft ‘ie z’n scherpe pen opgepakt om daarmee, vanuit de dagdagelijkse recruitment-praktijk, zijn gedachten over het vak voor een breder publiek toegankelijk gemaakt. Een aantal wapenfeiten: Zijn op z’n zachtst gezegd prikkelende blog op Werf& ‘Jaren werkervaring’ in je vacatures? Nergens voor nodig’ is tot op heden bijna 2500 keer gelezen (https://www.werf-en.nl/waarom-je-beter-geen-jaren-werkervaring-in-je-vacatures-kunt-zetten/). De LinkedIn post met een verwijzing naar het opiniestuk ‘Een wereld in transitie en een veranderende kijk op (remote) werken’ waarin Jurriaan werknemers opriep om hun baas, collega’s en klanten te vertellen dat ze hen mogen aanspreken op hun output, maar niet langer op waar, wanneer en hoe zij hun werk doen’ ging door het dak (https://remoterecruiters.nl/2020/07/06/remote-recruiten-werk/). En wat te denken van ‘de OBDN-casus’? Een toch wel vernietigend stuk op LinkedIn waarin Jurriaan vraagtekens plaatst bij de integriteit van een uitvraag van de Omgevingsdienst Brabant Noord en derde partijen in de markt die dit type uitvragen klakkeloos overnemen – intermediairs, brokers en bemiddelingsbureaus – het vuur aan de schenen legt (https://www.linkedin.com/pulse/intermediairs-recruiters-en-bemiddelaars-bezint-eer-ge-pennartz). Tja… Wie Jurriaan niet kent en zijn blogs, artikelen en opiniestukken leest krijgt mogelijk het beeld van een ietwat irritante vent. Een academisch geschoolde betweter die vooral bezig is om de stupiditeiten in het recruitmentvak over het voetlicht te brengen en het niet schuwt om zijn klanten kritisch aan te spreken. Die durft! Maareh, niets is wat het lijkt. Eigenlijk is Jurriaan een hele lieve kerel. Een zorgzame vader, een jonge ondernemer die zijn klanten meer liefheeft dan ‘ie zelf beweert – man, wat voelt ‘ie zich verantwoordelijk voor hun wervingssucces. En een brutale aap die soms wat scherp uit de hoek kan komen, maar nooit met de intentie om anderen af te vallen. Misschien leuk om nog te vermelden – als kers op de taart – is dat Jurriaan naast zijn operationele recruitment-werkzaamheden bezig is om zijn zelf ontwikkelde vacature-intake methodiek (https://www.jp-recruitment.nl/vacature-intake/) om te bouwen naar een digitale preselectie-tool (sneakpreview: https://www.vacature-check.nl/). Dit doet ‘ie samen met zijn beste jeugdvriend en kantoorgenoot, een whizzkid op het vlak van matching-technologie en programmeur. De twee kennen elkaar al vanaf groep 3 lagere school. Samen willen zij de recruitment-crux fixen. De recruitment-crux? ‘Organisaties die niet weten wie ze zoeken leiden tot sollicitanten die niet weten waarop ze reageren’. En dat is – zo redeneert Jurriaan – de allerbelangrijkste succesfactor bij recruitment. Niet employer branding, niet job marketing, niet referral campagnes, maar inzichtelijk krijgen hoe een functie en daarmee het gevraagde kandidaat-profiel eruit ziet. Dit inzicht ombouwen naar een reeks gewogen criteria en deze op begrijpelijke wijze delen met potentiële kandidaten, vóórdat ze solliciteren in plaats van daarna (nooit meer het zinnetje: “andere kandidaten sloten beter aan op het door ons opgestelde profiel…”). Eigenlijk is dat wat Jurriaan in essentie drijft. Het recruitmentvak en het sollicitatieproces echt naar een hoger niveau willen tillen. Door werving in de kern te versterken. Duidelijk krijgen wie men zoekt en waarop wordt beoordeeld. Zodat potentiële kandidaten de mogelijkheid te bieden om zicht te krijgen in hoeverre een baan echt bij ze past. Potentiële kandidaten in staat stellen tot een optimale zelfselectie. Niet door middel van vage games, tientallen assessments of fancy quizvragen, maar met een interactieve tool die per vacature uitleg geeft waarom een kandidaat vooral wel – of beter niet zou moeten solliciteren. Power to the people dus! De tool bevindt zich nu in de testfase en wordt naar verwachting halverwege 2021 gelanceerd. Poeh, wat een verhaal is het geworden. Not too slimy I hope? Anyway, ik moet ervan tussen – de tweeling heeft een poepluier en de oudste staat op de tafel te dansen. Ik zeg: lieve juryleden, succes met de verkiezing van de MIR 2020! Groetjes, Iris – trotse partner van Jurriaan”

III. Category: Agency

Agency Recruiter

  1. Cleo van Amelsfort-Pinck (Independent Recruiters)
    Is genomineerd door een klant van haar Sander Allegro, directeur van QL Restaurants & Hotels: “Recruitment is per definitie een people’s business en als je dat doet voor de gastvrijheidsbranche moet je een mensen-mens pur sang zijn. En dat is Cleo. Professioneel, empathisch, doortastend, betrokken en met een scherp oog voor de perfecte match. Cleo beweegt zich actief in de gastvrijheidbranche, is een geboren netwerker en kent iedereen. Haar netwerk omvat de top van de Nederlandse gastvrijheidsbranche, maar ook de getalenteerde (bijna) afgestudeerden van de relevante opleidingen zitten in haar vizier. Doordat Cleo kans heeft gezien om de kenmerkende elementen van gastvrijheid in haar recruitmentpraktijk te integreren, is zij voor mij (en vele anderen) dé invloedrijkste recruiter!”
  2. Annelies Brouwer (Match!)
    Is genomineerd door haar vakgenoot Kim Werensteijn: “Annelies vind persoonlijke aandacht voor kandidaten erg belangrijk. Ze belt hen dan ook graag na als ze hebben gesolliciteerd om hun verhaal te weten te komen. En dat allemaal al jaren remote, toen veel mensen nog niet eens van het woord remote gehoord hadden.”
  3. Suzanne Copier (Maandag) – Doet alleen mee voor de Juryprijs
    Is genomineerd door haar klant Ronald Labzowski, Coordinator ICT bij Mentaal Beter: “Suzanne is het type recruiter dat vooral meedenkt met de klant. Ik ken Suzanne nu al heel wat jaar en ik hoef haar maar een paar keywords te geven en zij komt binnen no-time met de perfecte kandidaat. Ze kan heel goed inleven in het team waar een kandidaat geplaatst wordt. Haar talent is dan ook om altijd de perfecte kandidaat met de perfecte eigenschappen te presenteren. Het is eigenlijk niet eens nodig om nog een sollicitatiegesprek met een kandidaat te houden, want ik weet gewoon dat de kandidaat waar zij mee komt altijd matched.” 
  4. Pieter Doesburg (Recruit4.work) – Doet alleen mee voor de Publieksprijs
    Is genomineerd door zijn werkgever Martin Kupers:“Pieter is een echte senior recruiter die altijd een stapje verder gaat om de beste kandidaat te vinden. Veel kennis van zaken. maakt ook goede presentaties voor andere collega´s om sterker en beter te worden. Wij zijn erg blij met Pieter. Pieter heeft aangetoond een zeer goede recruiter te zijn en daarom willen wij hem graag voordragen tot beste recruiter van het (vervelende) jaar 2020.”
  5. Irina den Hartog (Actief Werkt) 
    Is genomineerd door haar collega Robin Boschker: “Irina is mijn directe collega en zou haar graag willen nomineren. Zij zit bijna 9 jaar in het vak. Zij heeft de recruitment business partners opleiding gedaan en is daardoor een strategische gesprekspartner aan tafel. Zij vindt het belangrijk dat de kandidaten op de juiste plek zitten. Dit draagt bij aan het succes van de organisatie. Daardoor investeert zij sterk in relaties en een uitgebreide vacature intake en benaderd zij en kent zij kandidaten ook persoonlijk. De kandidaat maakt het verschil. Tot slot is zij iemand die altijd kijkt naar innovatieve recruitment oplossingen, werkt met data en de trends en ontwikkelen in het vak continu blijft volgen. Dit alles deelt zij niet alleen met haar team maar ook met haar online netwerk.”
  6. Milano Naarden (Status Pro)
  7. Is genomineerd door zijn collega Wieger van Houten:“Milano heeft dit jaar het voortouw genomen binnen Status Pro en een aantal hele mooie successen mogen vieren. Zo heeft hij er bijvoorbeeld voor gezorgd dat een stel met een migratie achtergrond binnen een half jaar na elkaar voor dezelfde werkgever aan de slag konden. Ondanks de crisis en de vacaturestop begin dit jaar is hij heel innovatief gebleven en heeft hij een nieuwe interne werkwijze geïntroduceerd waardoor we bedrijven konden blijven ondersteunen ondanks de zware tijden. Hij is de afgelopen 2 jaar mijn mentor geweest en is een dijk van een recruiter, beschikt over veel inlevingsvermogen en denkt goed mee met zowel kandidaat als klant om tot de beste oplossingen te komen.”
  8. Chavez Peters (Chase It Recruitment) – Doet alleen mee voor de Publieksprijs
    Is genomineerd door zijn klant Bill Hillhorst van Cognizant: “Bij deze wil ik Chavez nomineren voor meest invloedrijke recruiter. Naast het feit dat Chavez goed is in het analyseren van vacatures en kandidaten straalt hij ook rust en kundigheid uit. Dit zorgt ervoor dat kandidaten goed door de procedure geholpen worden, dat klanten ontzorgt worden en bovenal dat de juiste persoon op de juiste vacature komt. Dit allemaal binnen de nichemarkt van software developers.”
  9. Angelique Vierhout (Sterksen)
    Is door 4 personen genomineerd, waaronder haar collega Elles Piets: “Angelique is werkzaam bij Sterksen en is hier niet alleen verantwoordelijk voor de delivery van haar IT vacatures zowel vast al interim bij verschillende klanten, ze heeft ook ervaring als interim corporate recruiter. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor alle interim recruitment vacatures van klanten bij Sterksen en heeft zij hier een bewezen track record in. Wat resulteert dat zij precies weet wie er in de markt beschikbaar is en bij welke klanten er mogelijkheden zijn.”

IV. Category: Marketing

  1. Marcel Borst (Bluetech Engineering) – Doet alleen mee voor de Juryprijs
    Is genomineerd door zijn collega Jolien Feenstra: “Marcel nomineer ik, omdat hij innoverend en vooruitstrevend naar het recruitmentvak kijkt en altijd bezig is met verbeteringen Als het gaat om recruitmentmarketing dan is Marcel de expert. Hij is strategisch, plant als zijn werkzaamheden, monitort continu de resultaten (views, CTR, conversies enz.) Hij heeft zijn eigen filosofie ontwikkeld: de recruitment cycle. Hiermee kunnen de recruiters in zijn team precies de stappen zetten (content) die nodig zijn om de kandidaten tijdens de gehele candidate journey te begeleiden en uiteindelijk op het juiste moment te laten solliciteren. Door zijn filosofie weet hij elke keer weer de sollicitaties zo precies te timen dat wij als recruiters in zijn team continu van de beste kandidaten voorzien zijn. Dit alles in een markt die zeer concurrent (MBO / HBO WTB en Elektrotechniek) is tegen lage cost per hires. Zo heeft hij door zijn recruitment cycle de volledige business unit beveiliging (brandbeveiliging) binnen 18 maanden voorzien van 30 uitstekende kandidaten die volledig voldoen aan het profiel (MBO4 + HBO WTB of E). Maar ook het Traineeship Technische Bedrijfskunde hebben we dankzij zijn uitgekiende campagnes in 1 jaar kunnen voorzien van ruim 24 afgestudeerde Technisch bedrijfskundige. Daarnaast is Marcel enorm gedreven over zijn werk en recruitmentmarketing en staat hij altijd klaar om zowel intern iedereen hierbij te helpen maar ook zijn collega’s buiten de organisatie (zie podcast met Kim Werensteijn over zijn recruitmentcycle). Een echte ambassadeur voor het vakgebied recruitmentmarketing en een zeer fijne collega om mee te werken!”
  2. Sebastiaan Cové (Time to Hire)
    Is genomineerd door de grote baas van Time to Hire, Milad Zandi: “Graag nomineer ik Sebastiaan voor Recruitment Marketeer/Employer Branding of the Year. Sebastiaan zit nu een jaartje of 6 in het recruitment vak en is de laatste 2 jaar bezig binnen Timetohire met de employer branding en marketing voor timetohire en klanten van timetohire. Afgelopen jaar heeft sebastiaan zorg gedragen voor de complete branding van Timetohire. Hij heeft dit zodanig goed gedaan dat hij regelmatig door bedrijven wordt gevraagd of hij hetzelfde kan doen voor onze klanten. Naast verdieping in het ooh zo mooie vak Recruitment heeft hij zich echt gespecialiseerd en bewezen als Employer Branding strateeg en marketing guru!”
  3. Stefan Niemer (WeAchieve)
    Is genomineerd door zijn klant Ben Breedveld, directeur van BB-Remarkable:
    “Stefan staat bekend om zijn creatieve inslag en proactieve houding. Naast het opzetten van een eigen podcast waarin hij zijn kennis en kunde op een pakkende wijze deelt met onder andere concullega’s, doet Stefan menig persoon versteld staan inzake zijn out of the box ideeën voor ons als opdrachtgever. Het “Interim recruitment” is bij sommige partijen inmiddels een beladen begrip geworden, ontstaan door een grote groep reactieve recruiters. Echter het contact met Stefan toont de juiste zijde van het vak en de betrokkenheid om zaken voor elkaar te krijgen. Dit maakt hem ons inziens een rolmodel die stappen wil zetten op een unieke wijze.” 
  4. Jeroen Vermeulen (FairSterk)
    Is door 3 personen genomineerd, waaronder zijn directeur Kees Paardekooper: “Jeroen is de toprecruiter. Zet hem bij wat voor organisatie neer en hij presteert het om binnen een maand een blik aan geschikte kandidaten op gesprek te krijgen en te laten starten.”

V. Category: Talent

Recrutiment Talent

  1. Deniz Bican (SKS Professionals)
    Is genomineerd door Melvin Weerwag van Caesar Groep:“Deniz is een Recruiter die alles doet met passie voor de mensen waarvoor hij aan de slag gaat. Hij stelt zich altijd gelijk op aan degene waar hij mee in gesprek is waardoor er altijd een vertrouwensband ontstaat. Deniz heeft zich daarnaast onwijs snel ontwikkeld in de korte tijd dat hij actief is in de rol van Recruiter. Dit komt voornamelijk door dat hij altijd met oprechtheid luistert naar zowel zijn kandidaten als collega’s in het recruitment vak. Maar vooral het belangrijkste in zijn stuk ontwikkeling is dat hij al deze informatie altijd op een natuurlijke wijze weet te implementeren in zijn eigen manier van werken en daardoor zijn onbevangenheid altijd behoudt op een positieve manier.”
  2. Tom van Dijk (JOIN Recruitment) – Doet alleen mee voor de Publieksprijs
    Is genomineerd door zijn collega Nicole Jansen: “Met heel veel enthousiasme nomineer ik Tom van Dijk, ik werk veel met hem samen en zie enorm talent. In een korte tijd heeft hij kennis opgebouwd in IT/Business Intelligence. Nieuwe klanten binnen gehaald, plaatsingen gedaan en lovende reacties ontvangen. Hij heeft echt heel veel talent en is oprecht betrokken, hij is altijd bereikbaar voor zijn netwerk, neemt alle tijd voor kandidaten en brengt heel veel positiviteit op de werkvloer. In 5 maanden tijd heeft hij al twee nieuwe werk methodes voorgesteld die wij nu toepassen zoals een tip en en top ronde voor het interne personeel. Zeker gezien zijn start in een gekke periode verdiend hij een podium.
  3. Remo Langeweg (Bennet & Boss) – Doet alleen mee voor de Publieksprijs
    Is door maar liefst 17 (!) mensen genomineerd waaronder zijn back-office collega Roshan Fazili: “Remo is gedreven, oprecht en leergierig. Houd zich altijd aan zijn woord en daarmee ook aan zijn afspraken. Ik gun Remo een prachtige loopbaan als een agency / corporate recruiter.”

Breng je stem uit door de knoppen hierbovem te gebruiken. LET OP: Je mag 6 stemmen uitbrengen – 1 overall en 1 per categorie (Agency, Corporate, Interim, Marketing en Talent), maar als je niemand kent in een specifieke categorie, sla hem dan gerust over. Alle vragen beantwoord? Scroll dan naar beneden in Survey Monkey en druk voorbij vraag 8 op “Stem indienen/Submit vote”

0 reacties

Reageer

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *